Înapoi la Curs
Analiza de Business pentru proiecte IT
0% Complet
0/0 Pași
-
Obiectivele cursului
-
Sectiunea 1 - Introducere in Analiza de Business4 Topice|1 Provocare
-
Sectiunea 2 - Planificarea Cerintelor5 Topice|1 Provocare
-
Sectiunea 3 - Obtinerea Cerintelor4 Topice|1 Provocare
-
Evaluarea zilei
-
Sectiunea 4 - Analiza cerintelor4 Topice|1 Provocare
-
Sectiunea 5 - Documentarea cerintelor4 Topice|1 Provocare
-
Sectiunea 6 - Managementul si Comunicarea Cerintelor6 Topice|1 Provocare
-
Sectiunea 7 - Validarea si Acceptarea Solutiei4 Topice|1 Provocare
-
Sectiunea 8 - Analiza organizatiei4 Topice|1 Provocare
-
Sectiunea 9 - Analistul de Business4 Topice|1 Provocare
-
Raportul zilei
-
Rezumatul cursului
Sectiune 6,
Topic 2
In Desfasurare
Utilizarea de modele pentru analiza
Smart Alliance aprilie 30, 2025
Sectiune Progres
0% Complet
Definirea unui model
Model
O reprezentare si simplificare a realitatii, elaborata pentru a transmite informatii catre un anumit public, pentru a sprijini analiza, comunicarea si intelegerea.
-Ghidul BABOK
Tehnici de modelare
Model organizatoric
Model al locatiei
Granitele sistemului
- Prin intermediul diagramei de context se stabileste “locul” sistemului in mediul in care “evolueaza”
- Se evidentiaza entitatile externe sistemului si fluxurile de date intre aceste entitati si sistem
Modelul de Proces
Standarde modelare: Business Process Modeling Notation
Diagrame de proces (BPMN)
Descrierea proceselor in detaliu
Modelul “Use Case”
Diagrama “Use Case” de business
Diagrama “Use Case” de sistem
Comportamentul dinamic
- Stabilim cine sunt beneficiarii (actorii de business) ai fluxului analizat, care sunt procesele din cadrul acestuia si cine sunt responsabilii de proces
Granitele sistemului
- Prin intermediul diagramei de context se stabileste “locul” sistemului in mediul in care “evolueaza”
- Se evidentiaza entitatile externe sistemului si fluxurile de date intre aceste entitati si sistem
Cazuri de utilizare
- Cum interactioneaza beneficiarii cu sistemul analizat?
Relatii intre cazuri de utilizare
- Se stabilesc dependentele intre cazurile de utilizare
Diagrama cazurilor de utilizare
Procese de business
- Care sunt procesele care fac parte din fluxul de aprobare a cererilor de concediu de odihna?
Responsabili de procese
- Se stabilesc responsabilii proceselor de realizare a cazurilor de utilizare
- Cine se ocupa de procese?