Modul 10: Managementul Comunicatiilor (Communication Management)
PROJECT COMMUNICATION MANAGEMENT
FORME DE COMUNICARE
- Scris și oral
- Ascultare și vorbire
- Internă în cadrul poiectului
- Externă (furnizor, media, client, alții)
- Formală (rapoarte, informări)
- Informală (memo, ad-hoc, conversații)
- Verticală (în organizație)
- Orizontală (cu colegii)
SELECŢIA FORMEI DE COMUNICARE
În momentul în care selectezi forma de comunicare, alege pe baza următoarelor criterii:
- Urgența nevoii de informare
- Disponibilitatea tehnologiei
- Resursele disponibile
- Lungimea proiectului
- Mediul de lucru al proiectului
CANALE DE COMUNICARE
Formula pentru numărul de canale de comunicare pentru n persoane este: N(N-1)/2
Exemplu:
- Pentru un grup de 5 persoane, numărul de canale de comunicare este: 5(5-1)/2 = 10
- Pentru un grup de 10 persoane, numărul de canale de comunicare este: 10(10-1)/2 = 45
- Pentru un grup de 30 persoane, numărul de canale de comunicare este: 30(30-1)/2 = 435
PLANUL DE COMUNICARE
TEMPLATE
SENDER RECEIVER MODEL
TERMENI ȘI ELEMENTE CHEIE
- Managementul comunicării
- Stakeholer
- Analiza stakeholderilor
- Planul de comunicare
- Numărul de canale de comunicare