Sectiune 8 de 14
In Desfasurare

Modul 7: Managementul Costurilor de Proiect (Project Cost Management)

Ciprian Cucu aprilie 30, 2025

PROJECT COST MANAGEMENT

PLAN COST MANAGEMENT

  • Unități de măsură
  • Nivelul de precizie
  • Nivelul de acuratețe
  • Legătura cu procedurile organizaționale
  • Praguri de control
  • Roluri de măsurare a performanței
  • Formate de raportare
  • Descrierea procesului

CATEGORII DE COSTURI ÎN PROIECT

Costuri fixe

Costuri care rămân neschimbate pe durata proiectului.

Costuri variabile

Costuri ce pot varia în funcție de condițiile proiectului.

Costuri directe

Costuri atribuite direct proiectului.

Costuri indirecte

Costuri ce sunt împărțite între mai multe proiecte sau între proiect și munca operațională.

Cost of Quality (COQ)

Determinarea costurilor suportate pentru asigurarea calității

DEFINIŢII

Profitul reprezintă valoarea pozitivă obținută de către o afacere. Profitul se calculează făcând diferența între venituri și cheltuieli.

Încasarea reprezintă valoarea sumelor de bani care intră în societate, corespunzătoare veniturilor.

Plata reprezintă valoarea sumelor de bani care ies din societate, corespunzătoare investițiilor, achizițiilor etc.

STABILIREA BUDGETULUI

Cost Aggregation | Reserve Analysis

Cost Aggregation

  • Folosind WBS-ul, costurile sunt însumate la nivel de pachet de lucru, apoi la nivelul intermediar, până când se obține un estimat pentru întreg proiectul.

Reserve Analysis

  • Analiza de rezervă bugetară poate stabili atat contingency reserve cât și rezervele de management pentru proiect.
  • Contingency reserves reprezintă valori suplimentare pentru modificările neprevăzute, dar potențial necesare, ce pot rezulta prin materializarea riscurilor.
  • Management reserves reprezintă reserve bugetare stabilite de către management pentru schimbări neprevăzute la nivel de proiect.

STABILIREA BUDGETULUI

COST BASELINE

O versiune a bugetului folosită pentru a compara cheluielile efective cu cele planificate, pentru a identifica variațiile față de plan și pentru a determina
dacă sunt necesare acțiuni preventive sau corective, pentru a îndeplini obiectivele proiectului.

TERMENI ȘI ELEMENTE CHEIE

  • Cost Management
  • Reserve Analysis
  • Cost Aggregation
  • Forecasting