Sectiune Progres
0% Complet

AUDIT

Auditul de calitate este o revizuire structurată și independentă pentru a determina dacă activitățile proiectului respectă politicile, procesele
și procedurile organizaționale și de proiect.

Obiectivul unui audit de calitate este:

  • Identificarea tuturor practicilor bune/cele mai bune practici implementate.
  • Identificarea tuturor lacunelor/deficiențelor.
  • Partajarea practicilor bune introduse sau implementate în proiecte similare din organizație și/sau industrie.
  • Oferirea de asistență în mod proactiv, într-o manieră pozitivă, pentru a îmbunătăți implementarea proceselor și a ajuta echipa să crească productivitatea.
  • Evidențierea contribuțiilor fiecărui audit în depozitul de învățăminte al organizației.

DIAGRAMA CAUZA SI EFECT

Tehnica de brainstorming utilizată pentru identificarea cauzei principale a unei defecțiuni este cunoscută și sub denumirea de diagramă Fishbone sau
diagrama Ishikawa. Aceasta implică identificarea categoriilor potențiale de cauze, care pot include: Timp, Mașină, Metodă, Material, Energie, Măsurare,
Personal, Mediu.

Diagrama Fishbone (sau diagrama Ishikawa) este o unealtă vizuală care ajută la analiza și identificarea factorilor care pot contribui la o problemă sau defect și la găsirea cauzei principale. Fiecare categorie reprezintă un domeniu în care se pot căuta potențiale cauze ale problemei.

DIGRAMA DE CONTROL EXEMPLU

REGULA CELOR ȘAPTE

Indică faptul că procesul poate fi în afara controlului atunci când există 7 apariții consecutive pe aceeași parte a mediei. Vom discuta acest aspect folosind un exemplu de diagramă de control.

HISTOGRAM EXEMPLU

GRAFIC PARETO EXEMPLU

RUN CHART EXAMPLE

INSPECTIA

Examinarea sau măsurarea pentru a verifica dacă o activitate, componentă, produs, rezultat sau serviciu se conformează cerințelor specificate.

TERMENI DE RETINUT

  • Managementul Calității
  • Analiza Cost-Beneficiu
  • Benchmarking
  • Proiectarea Experimentelor
  • Costul Calității
  • Regula celor șapte
  • Liste de verificare a Calității
  • Măsurile Calității
  • Informații privind Performanța Lucrărilor
  • Analiza Proceselor Diagrama Cauză-Efect
  • Diagrama Fluxurilor de Lucru
  • Inspecție
  • Livrabile Validate