Înapoi la Curs

Analiza de Business pentru proiecte IT

0% Complet
0/0 Pași
  1. Obiectivele cursului
  2. Sectiunea 1 - Introducere in Analiza de Business
    4 Topice
    |
    1 Provocare
  3. Sectiunea 2 - Planificarea Cerintelor
    5 Topice
    |
    1 Provocare
  4. Sectiunea 3 - Obtinerea Cerintelor
    4 Topice
    |
    1 Provocare
  5. Evaluarea zilei
  6. Sectiunea 4 - Analiza cerintelor
    4 Topice
    |
    1 Provocare
  7. Sectiunea 5 - Documentarea cerintelor
    4 Topice
    |
    1 Provocare
  8. Sectiunea 6 - Managementul si Comunicarea Cerintelor
    6 Topice
    |
    1 Provocare
  9. Sectiunea 7 - Validarea si Acceptarea Solutiei
    4 Topice
    |
    1 Provocare
  10. Sectiunea 8 - Analiza organizatiei
    4 Topice
    |
    1 Provocare
  11. Sectiunea 9 - Analistul de Business
    4 Topice
    |
    1 Provocare
  12. Raportul zilei
  13. Rezumatul cursului
Sectiune Progres
0% Complet

Ce este o problema

  • Problema = deosebirea intre situatia existenta si situatia dorita

Rezolvare de problema

  • Rezolvare de problema = ce trebuie sa facem ca sa ajungem la situatia dorita

Modelul de rezolvare de problema

Scenariul de business

  • In cadrul organizatiei a fost sesizat faptul ca cererile de concediu ale angajatilor parcurg un traseu cu stagnari aleatorii ca timp ale documentelor la diversi actori implicati.
  • In unele cazuri documentele dispar si trebuie refacute, apoi reintroduse pe flux.
  • De multe ori angajatul este instiintat prea tarziu de imposibilitatea organizatiei de satisfacere a cererilor sale (perioada de timp sau bani in avans).
  • In acest moment procesul se realizeaza manual, iar conducerea, la presiunea angajatilor si a sindicatului, este pe cale sa aprobe analiza, proiectarea, dezvoltarea si implementarea, cu forte proprii, in maxim 1 luna, a unei solutii la aceasta problema, cu un cost mai mic de 5000 EUR.

Declaratia problemei

  • Cum se poate satisface <nevoia> , printr-o solutie care sa tina seama de <obstacole (limitari interne)> si <constrangeri (limitari externe)>?

  • Cum se poate satisface nevoia unui flux rapid, coerent si complet de rezolvare a unei cereri de concediu printr-o solutie care sa fie realizata cu forte proprii in maxim 1 luna si cu un cost mai mic de 5000 EUR?

 

Exprimarea viziunii asupra solutiei

  • Pentru angajatii organizatiei care intampina probleme cu fluxul de aprobare a cererii de concediu, o aplicatie dedicata este o solutie automatizata care ar elimina timpii stagnanti si problemele de pierdere; spre deosebire de alternativa manuala, solutia noastra ar constitui garantia ca procesul s-ar desfasura corect si in timp minim.

Documentul Viziune si Continut

Viziune si Continut

 

Metoda cadrului

  • Metoda cadrului (In scope-Out of scope) stabileste caracteristicile/ functionalitatile principale ale solutiei care raman in aria de cuprindere
  • Tot aceasta metoda poate fi utilizata pentru stabilirea de caracteristici / functionalitati nucleu absolut necesare solutiei, presupuse ca avute de solutie si/sau dorite si care ar constitui un plus (shall, should, nice to have)

Documentul Viziune si Continut
Componente ale documentului Viziune si Continut